Ronald van den Akker
"Sluiten uw strategie en productportfolio aan bij wat klanten van u verwachten?”

Weten wat uw klant van u verwacht, en daar optimaal met uw productportfolio en bedrijfsstrategie op aansluiten. Dat is customer experience management. Innovatiemanager Ronald van den Akker begeleidt bedrijven daarbij.

Goede positionering
“De negatieve ervaring van een klant staat in een oogwenk op internet. Daarom is het belangrijker dan ooit om verwachtingen te managen”, stelt Ronald.
“Het is voor bedrijven cruciaal om zich op een juiste manier te positioneren. De bedrijfsstrategie staat vaak vast. Gezamenlijk vertalen we deze door naar de productportfolio. De implementatie van de strategie is bijzonder belangrijk. Die moet doordruppelen tot in alle lagen, ook in de uitvoering. We implementeren wat we adviseren.”

Innovatiemanagement
Als innovatiemanager adviseert Ronald over het vermarkten van ideeën en nieuwe producten. “Welke producten liggen er nog op de plank en hoe kunnen we die combineren tot nieuwe dienstverlening?" Herpositionering hoort daar soms bij. Vanuit zijn achtergrond in de telecomsector legt Ronald gemakkelijk lijnen naar nieuwe technologieën en toepassingen.

Klanten over Ronald:
"Ronald redeneert vanuit de business. Hij ontwikkelt, draagt visie uit en zet deze om in business opportunities. Hij houdt de grote lijnen in het oog maar schrikt niet terug voor details. Op inventieve wijze brengt Ronald complexe zaken tot een goed einde. Daarbij krijgt hij belangen op verschillende niveaus op één lijn."

Werkervaring
Ronald werkte als solution manager bij Getronics PinkRoccade. Hij was daarnaast management consultant bij Ordina Consulting. Bij KPN vervulde hij diverse programma-, project- en productmanagementfuncties. Ronald heeft veel kennis van nieuwe media en communicatietechnologieën, zoals VoiP, unified communication en videoconferencing.